REDEX logo  
На першу сторінку укр  рус
Автохімія Redex - Відмінні результати автохімії Redex на випробуваннях дизельних очисників

Автохімія Redex - Відмінні результати автохімії Redex на випробуваннях дизельних очисників


Версія для друку
У статті описані випробування автохімії від трьох різних виробників. Автохімія Redex продемонструвала такі результати: збільшення тяги, ефективне очищення паливної системи, сильні антигельні властивості, максимальна економія палива. Доведено комплексну дію автохімії Redex: покращилися динамічні характеристики автомобіля. Розрахунки показали: регулярне використання автохімії Redex за рахунок економії палива з лишком окупає витрати.

Те, що наше паливо залишає бажати кращого, знає кожний водій. А чи можна поліпшити його якість шляхом додавання присадок і добавок, які продаються в кожному автомобільному магазині?

Із цим питанням ми звернулися до водіїв і до провідних вчених-автомобілістів. Відповіді й тих і інших були приблизно однакові: нема рації додавати в паливо присадки, оскільки в нашому паливі їх і так величезна кількість. Та й коштують вони недешево, тому з ними й експлуатація автотранспорту дорожчає. Загалом, ми вирішили самостійно закупити препарати й провести випробування. Для цього ми відправилися у відомі магазини міста, у яких продається автомобільна хімія (при закупівлі препаратів на автомобільному ринку можна легко придбати підробку).

Ми не ставили собі за мету розповісти читачеві, який препарат краще, а який гірше. Забігаючи наперед, скажу: всі препарати, які ми досліджували, показали хороші результати. Однак кожен із цих препаратів має власні, лише йому притаманні здібності. Можна навіть сказати, свій характер.

Отже, було придбано наступні препарати:

  • Lіquі Moly Super Dіesel Addіtіv;
  • Redex Dіesel Treatment;
  • Hі-Gear formula 3000 — очисник, антинагар, тюнинг для дизеля;
  • VІC Dіesel ІNJECTOR cleaner.

Для початку ми оцінили їх упаковку: нічого поганого сказати не можемо — вони гарні, барвисті. От тільки, на наш погляд, упаковка препарату Hі-Gear трохи "відстала" від інших. Річ у тім, що з такого флакона не в кожний паливний бак цю присадку можна долити. Добре, якщо горловина паливного бака знаходиться зовні, тоді проблем не буде. А якщо усередині, трохи глибше, то доведеться спочатку препарат акуратно переливати в носик заправного пістолета, а потім поступово виливати в бак. Всі препарати, за винятком Redex Dіesel Treatment, розфасовані практично на одну заправку — на обсяг палива від 70 до 90л. Але при цьому флакон Redex Dіesel Treatment має спеціальний носик, що закручується, прозорий корпус із нанесеними мітками. Його вміст розрахований на 125л палива. Звичайно, автомобілі багатьох споживачів цих продуктів мають більші паливні баки, обсяг яких дозволяє використати весь флакон цілком. Але не варто забувати й про машини, у яких обсяг паливного бака менше 100л. Ми віддали перевагу упаковці Redex Dіesel Treatment, на наш погляд — найбільш технічно продуманій.

Потім ми уважно вивчили інструкції із застосування цих препаратів. Всі вони написані зрозуміло, дохідливо. От тільки на банці Hі-Gear formula 3000 ми виявили не зовсім зрозумілу фразу: "тюнинг для дизеля". Що таке "тюнинг", ми знаємо, тільки от що це означає в цьому випадку — не зовсім ясно. Хоча потім ми зрозуміли, чому це слово винесене на лицьову сторону упаковки. Але про це пізніше.

Всю частину випробувань, яка залишилася, ми присвятили вивченню споживчих властивостей препаратів і прийшли до одностайної думки, що для кінцевого споживача важливі кілька параметрів застосування всіх препаратів, що модифікують паливо.

1. Дуже важливо, щоб присадка підвищувала цетановое число дизельного палива. Це дає можливість використати більш високі характеристики потужності — таке паливо краще згоряє, а отже, його енергетична цінність вища. При його використанні машина біжить більш жваво.

2. Економія палива — вельми важливий чинник. І якщо застосування препарату дозволяє заощаджувати паливо, виходить, внаслідок цього витрати на придбання препарату можуть окупитися. Крім того, для будь-якого водія положення педалі акселератора відіграє істотну роль. Якщо застосування присадки дозволяє заощаджувати паливо, виходить, положення акселератора буде вище. Не знаю, як для інших водіїв, але особисто для мене це грає важливу психологічну роль: раніше, щоб підтримувати постійну швидкість 60 км/г, мені доводилося тиснути на педаль під великим кутом, а при застосуванні присадки цей кут стає менше. У результаті водій більш впевнений у своєму автомобілі.

3. Як уже говорилося, якість нашого дизельного палива далека від досконалості. А матір-природу не обдуриш — закони фізики, на відміну від державних, працюють постійно і їх не можна скасувати. Якщо в паливному баку накопичується водяний конденсат і його не видалити вчасно, то в один прекрасний момент відбудеться закупорка паливопроводів водою або, що гірше, крижаною пробкою. Тому воду потрібно видаляти вчасно. Чи впораються із цим завданням наші "піддослідні"?

4. І останнє — дослідження антигельних властивостей палива. Природно, у будь-якій солярці при зниженні температури можуть випасти кристали парафіну, які закупорюють фільтр, паливопроводи та ін. Чи зможуть наші препарати знизити температуру випадання кристалів парафіну?

От, власне, і всі запитання, відповіді на які ми сподівалися отримати в процесі нашого експерименту. Всі дослідження проводилися на задньопривідних автомобілях — Ford Transіt і Mercedes-Benz . Звісно, зі схожими моторами робочим обсягом 2л.

Для початку ми вирішили випробувати препарати на можливість збільшення цетанового числа палива. Первинний вимір тяги, що розвивається максимально, для першого автомобіля на звичайному, без присадок, паливі показав, що максимальна тяга склала 70 кВт. Після цього ми приготували паливо із присадкою Lіquі Moly Super Dіesel Addіtіv. При повторному вимірі тяга, що розвивається максимально, склала 74 кВт, тобто приріст — 4 кВт. Якщо врахувати, що всі виміри проводилися на середніх обертах двигуна, то це дуже гарний результат — майже 3%.

Другий препарат, який ми піддали дослідженню — Redex Dіesel Treatment. Його випробовували на другій машині. Первинний вимір тяги, що розвивається максимально, показав 58 кВт. Після цього автомобіль був заправлений соляркою з присадкою, і ми повторили вимір. Приріст максимальної тяги склав 2 кВт, що в результаті склало 60 кВт, тобто не набагато більше 1%.

Hі — Gear formula 3000 показав приріст максимальної тяги 4% (його ми перевіряли на третій машині). А от застосування препарату VIC Dіesel ІNJECTOR cleaner на четвертому автомобілі дало зниження показників на 5%. Говорячи правдиво, ми вирішили навіть перервати експеримент, побоюючись надалі серйозних проблем з паливною апаратурою. Але хазяїн автомобіля, на якому проводилися ці виміри, наполіг на продовженні досліджень.

Звісно, всі автомобілі, які ми відібрали для експериментів, були різних років випуску, з різним пробігом, тому їх первісні дані значно відрізнялися одне від одного. Щоб виключити можливі погрішності вимірів, всі виміри проводилися на однаковому закупленому паливі.

Після первісних досліджень автомобілі виїхали на траси, щоб, як говориться, "накидати кілометри на кардан". Завдання було поставлене наступне: замірити тягу, що розвивається максимально, на паливі без присадок після того, як витратиться повний бак палива з присадками. Інакше кажучи, зареєструвати зміни показників максимальної тяги після використання всього обсягу одного паливного баку.

Ми не очікували результатів, які одержали. Звичайно, ступінь забруднення паливної системи в машин був різним. Було виявлено, що найкращу здатність до очищення має препарат Lіquі Moly Super Dіesel Addіtіv. На звичайній солярці без застосування присадки машина "видала" 75 кВт максимальної тяги. Приріст склав 5 кВт.

Для препарату VІС Dіesel ІNJECTOR cleaner цей тест був пройдений з найменшими втратами — автомобіль практично відновив втрачені 5%, і його тяга склала первинні 55 кВт.

Аналогічно результати були отримані і для Hі-Gear formula 3000 — вимір тяги, що розвивається максимально, склав 0% приросту потужності. В автомобіля, на якому ми випробовували цей препарат, максимальна тяга не змінилася, як і раніше склавши 57 кВт.

А от Redex Dіesel Treatment має дійсно комплексну дію. Водій машини, що їздив із цим препаратом, відзначив, що автомобіль став значно "жвавіше" — покращилися динамічні характеристики, що й було підтверджено на спеціальному стенді — 60 кВт тяги, що розвивається максимально. Нагадаємо, що спочатку машина "видала" показник 58 кВт, і приріст тяги виявився незначним — усього 2 кВт.

Потім ми знову закупили ті ж самі препарати й додали їх у паливо. Не стану розказувати, скільки кілометрів було "накручено на кардани", тільки ми зупинили наші випробування тоді, коли подальше використання препаратів стало безглуздим — приріст значень максимальної тяги на чистому, без присадок, паливі не спостерігався. Але про це дещо пізніше.

Поки автомобілі колесили по місту, очищаючи за допомогою випробуваних препаратів свої паливні системи, ми приступилися до вивчення дегідратаційних властивостей присадок. Для цього ми використали звичайні пробірки, у які капали воду й додавали солярку із присадками. На жаль, жодна з випробуваних присадок не дозволила нам видалити із пробірки воду — будь-якими шляхами, нехай навіть за допомогою утворення гелів або просто розчинивши її в паливі. Ми пробували струшувати пробірки, нагрівати над полум'ям — ефект практично був нульовим. Вода як і раніше залишалася на дні. Виходячи із цього, ми зробили висновок, що, незважаючи на застосування кожного із цих препаратів, воду необхідно буде видаляти з паливних баків механічним шляхом — або зливаючи відстій з бака, якщо дозволяє конструкція, або ж, якщо зливальний отвір відсутній, періодично необхідно знімати бак, очищати його й висушувати.

Отже, жоден з випробуваних препаратів не володіє дегідратаційними властивостями. І будь-які спроби видалити конденсовану воду з паливних баків за допомогою цих препаратів не мали успіху.

Далі ми вирішили простежити антигельні властивості присадок. Для цього ми використали дві пробірки — одну із чистою, без присадок, соляркою, якою користувалися постійно, а другу, у яку наливали солярку з різними присадками, періодично міняли.

Антигельні властивості ми виявили не у всіх препаратів. Для дослідження ми використали звичайну побутову морозильну камеру, у якій підтримується постійна температура ?17° С.

Хочу відразу сказати, що в анотаціях випробуваних препаратів ці властивості взагалі не заявлені. Просто ми їх виявили як продукт "побічної" дії. Виражені ці властивості слабко, тому ми й не стали точно контролювати температуру початку випадання кристалів.

Найдужчі антигельні властивості мають дві присадки — Redex Dіesel Treatment і Hі-Gear formula 3000. Якщо в пробірці, де перебувала чиста солярка, процес кристалізації практично був уже завершений, то в пробірках із соляркою, у яку були додані ці присадки, процес кристалізації тільки починався. Дещо слабкіші антигельні властивості має Lіquі Moly Super Dіesel Addіtіv . А от у VІС Dіesel ІNJECTOR cleaner цих властивостей взагалі не спостерігалося.

Тим часом паливні системи автомобілів за допомогою випробуваних присадок були вичищені до блиску, і якби можна було заглянути усередину, то, напевно, не найшлося б розходжень із новими деталями. Оскільки подальше застосування присадок ніяких результатів не давало, можна було сміливо провести остаточні виміри максимальної тяги. Що, власне, ми й зробили.

Присадка Lіquі Moly Super Dіesel Addіtіv показала найкращі здібності. При триразовому застосуванні вона практично повністю очистила паливну систему. Оскільки інструкція говорила, що препарат додається в 75л палива, ми саме так і робили. Спаливши 225 л солярки із присадкою, ми одержали кінцевий результат — 80 кВт. У порівнянні з первісним виміром максимальної тяги "піддослідного" — 70кВт, приріст значний. От і відповідь на питання — застосовувати чи ні.

Первісний вимір максимальної тяги із препаратом Redex Dіesel Treatment, показав 58кВт. Потім машина видала "на гора" майже 70 кВт. Правда, було "накручено" досить багато кілометрів по наших дорогах. Упаковка розрахована на 125 л палива, а ми використали 3 упаковки, спаливши при цьому 375 літрів палива.

Hі-Gear formula 3000 — препарат, що добре показав себе у випробуваннях, "накрутив" 60 кВт після використання 5 упаковок препарату. Для цього ми спалили 350 л палива.

Найбільш слабку здатність до очищення ми спостерігали в препараті VІС Dіesel ІNJECTOR cleaner. Знадобилося 12 упаковок препарату, щоб машина підвищила свою тягу до 62 кВт. Первісний вимір — 55 кВт. Оскільки одну упаковку препарату рекомендується додавати в 80 л солярки, то для цього було витрачено 960 л палива.

Кінцева мета наших досліджень — перевірити вплив препаратів на паливну економічність. Для цього ми підрахували витрату солярки без присадок для кожного автомобіля з урахуванням повністю заправленого бака й попередньо "прописавши" маршрут руху з контрольним часом у контрольних точках. Там же ми доливали паливо в баки за допомогою мірної склянки. Оскільки ці дослідження проводилися на тих самих автомобілях, то ми повністю виключили можливий вплив на цей процес ступеня забруднення паливної системи. Нагадаємо, що в наших машин вона була повністю вичищена.

Економія від застосування препарату Redex Dіesel Treatment у цьому випадку була найбільшою, склавши 1,7 л на умовні 100 км пробігу. Проведений перерахунок первісної вартості препарату й отриманої економії при його застосуванні показав, що регулярне використання цього препарату не позначається на подорожчанні експлуатації — зекономлене паливо з лишком окупає витрати на придбання препарату.

Економія палива при застосуванні препарату Hі-Gear formula 3000 склала близько 1,5 л. Приблизно такий самий результат ми одержали при використанні препарату Lіquі Moly Super Dіesel Addіtіv — приблизно 1,4 л.

На жаль, при застосуванні препарату VІС Dіesel ІNJECTOR cleaner економії палива не виявлено.

Звісно, ми нічого б не змогли зробити без нашого спонсора, що виділив кошти на проведення випробувань і всіляко допомагав у їхньому проведенні.

Тест вийшов у нас дійсно незалежним, оскільки ми не контактували з фірмами й їхніми представниками, які продають на нашому ринку вищевказані препарати.

Дмитро П'ЯТАК, незалежний експерт

Автопрофі № 12, 2003

Версія для друку