REDEX logo  
На першу сторінку укр  рус
Автохімія Redex - Заливай присадки, щоб дизель не замерз!

Автохімія Redex - Заливай присадки, щоб дизель не замерз!


Версія для друку
У статті описані випробування антигелів від різних виробників. Це присадки, які дозволяють знизити температуру загуснення дизельного палива. Присадка Redex дозволяє знизити температуру загуснення до —15°С,  а без присадки солярка вже при -8°С перетворюється на желе. Присадка Redex має комплексну дію; основне її призначення — очищення паливної системи, а антигельні властивості — додаткова перевага.

Скільки неприємностей у дорозі завдає водієві паливо, яке загусло! На жаль, ми не можемо вплинути на якість дизельного палива, яке заправляємо в баки. Єдиним дієвим методом боротьби із цим злом є додавання до палива спеціальних речовин — антигелів — препаратів, які знижують температуру загусання палива. Можна, щоправда, додати до палива авіаційний гас або звичайний бензин, підігріти паливо, однак для сучасного дизельного мотора ці методи не дуже підходять. Додавання гасу або бензину різко знижує ресурс мотора, а електричний підігрів потребує наявності потужного акумулятора.

На нашому ринку — величезна кількість антигелів. Ми зробили невелику вибіркову закупівлю цих препаратів, аби в "лабораторних" умовах ознайомитися з механізмом їхньої дії. Відразу обмовимося, що для нас важлива температура загусання палива, а не гранична температура закінчення фільтрації. І судити ми будемо про дію антигелів саме за моментом повного загусання палива. Перша проба — звичайна літня солярка, куплена на одній з київських заправок. У другій пробі містяться у рекомендованому співвідношенні солярка з додаванням досліджуваного препарату. Варто сказати, що препарати, які брали участь в експерименті, — з різних груп. Одні препарати — звичайні антигелі, інші — комплексної дії.

Першим ми досліджували препарат комплексної дії під торговельною маркою REDEX (Препарат є очисником паливної системи двигуна, антигельні властивості — один з бонусів, *прим. "СТМ плюс"). У застосуванні дуже зручний, оскільки прозора упаковка (250мл) має градуювання витрати. Відповідно до інструкції, необхідна пропорція — 2 мл препарату на один літр палива. Ретельно перемішавши продукт до одержання однорідного кольору розчину, ми помістили проби в морозильну камеру, попередньо встановивши −30°С. Звичайна солярка при температурі −8°С перетворилася на желе, а розведена із препаратом залишалася прозорою й при −12°С, і тільки при −15°С почався процес активного загусання. При цьому солярка з додаванням препарату значно відрізнялася від звичайної, без присадки, характерним зеленим відтінком.

Другий препарат — RAVENOL — класичний антигель, оскільки ніякого іншого впливу на паливо не чинить (згідно інструкції). Препарат упакований у прозору тару ємністю 250 мл без градуювання, тому для його застосування необхідно мати мірний посуд. Препарат розрахований на 50 л палива. Якщо необхідно знизити мінімальну температуру застосування палива до −10°С, необхідно додати 50 мл; до −18°С — 100 мл; до −25°С — 200 мл.

Незважаючи на максимальну концентрацію препарату в пробі, при t −18°С почався процес активного загусання, а при −20°С проба солярки із препаратом повністю загусла. Схоже, не розраховували пунктуальні німці, що препарат будуть додавати в солярку, що не відповідає міжнародним нормам...

Наступний препарат — фірми VІС. Непрозора упаковка синього кольору, обсягом 250 мл. Вміст розрахований на 80 л дизельного палива. Інструкція гарантує запобігання замерзання при t −35°С. Цей препарат комплексної дії не тільки поліпшує процеси згоряння палива, але й полегшує запуск мотора, а також знижує токсичність вихлопу. Інструкція до препарату стверджує, що він абсорбує з палива воду й видаляє її в процесі згоряння. Однак його рекомендується додавати в паливо при позитивній температурі (не нижче +10°С). Легкозаймисте.

Ми не збиралися брати цей препарат в експеримент, а хотіли тільки його сфотографувати, щоб читачі мали уявлення про те, що є на ринку. Однак зробити нам це категорично заборонили, хоча ми перебували в авторизованій точці продажу. Незважаючи на це, ми його купили — адже цікаво подивитися дію того, що навіть заборонено фотографувати! Цей препарат ми розвели в 80 мл солярки, оскільки так легше підтримувати потрібну пропорцію. Коли стовпчик термометра опустився до −12°С, почався процес активного випадання кристалів, і проба почала активно загусати, а звичайна солярка вже загусла й нагадувала яблучний сік з м'якоттю, але тільки в консистенції картопляного пюре. Від подальшого зниження температури ми відмовилися.

Препарат фірми MANNOL ми придбали в чорному непрозорому флаконі ємністю 355 мл. Наклейка говорила, що перед нами концентрована антигелева добавка в дизельне паливо. Але прочитавши інструкцію на етикетці, ми зрозуміли, що це спеціальний кондиціонер комплексної дії. Призначений він для швидкого очищення форсунок від корозії, нерозчинних лаків і смол. Зв'язує вологу, що міститься в паливі. Містить унікальну комбінацію розчинників. Поліпшує експлуатаційні характеристики і знижує витрату палива. І лише після всього цього зазначено, що препарат має ще й антигельні властивості. Ємність одного флакона розрахована на 75 л палива. У нашому експерименті препарат показав дуже гарні результати: активне загусання почалося тільки при t −20°С (до цього часу чиста солярка повністю затверділа).

Препарат фірми LІQUІ MOLY ми придбали як зразок практичності. Металева упаковка ємністю 150 мл. Один флакон розрахований на 50 л палива. Флакон одноразової дії має спеціальну захисну пломбу, а для зручності заливання в паливний бак — насадка-подовжувач. Інструкція гарантувала стабілізацію роботи присадки при −26°С и при фільтрованості вихідного дизельного палива не вище −5°С, і його t застигання не вище −15°С. Як показав наш експеримент, цей антигель повністю гарантує заявлені властивості: при −26°С почався процес загустішання. Шкода тільки, що препарат не має дробової фасовки, яка б дозволяла додавати його не тільки в рекомендовані 50 л палива, але й у будь-який інший обсяг палива, менший за 50 л.

Препарат фірми Kleen-flo нам продали без яких-небудь супровідних документів і без переведеної на зрозумілу нам мову інструкції. Проте, наші пізнання в англійській мові дозволили нам на лицьовій стороні флакона прочитати напис "DANGER poіson". Тому ставилися ми до цієї речовини із благоговінням. Ємність флакона одноразового використання цього препарату становить 150 мл на 67 л палива. Препарат показав непогані результати — активне загустівання проби почалося тільки при −18°С.

І завершує наш ланцюжок досліджень препарат марки HІ-Gear — суперантигель для дизельного палива. Металевий флакон ємністю 325 мл не дуже зручний у використанні, з нього важко додавати присадку в паливний бак, оскільки немає довгого горлечка. На звороті банки інструкція повідомляє про те, що флакон розрахований на 170 л палива, гранична t морозовитривалості −47°С. У нас немає таких температур, тому інструкція має докладну таблицю, як ощадливо використовувати препарат, при цьому температура загусання палива, природно, буде вищою. Упаковка має одну прикру деталь: кришка, що закручується, — металева, і при необхідності відкрити флакон, не вдаючись до допомоги слюсарного інструменту, неможливо. Одне втішає: у професійного водія завжди під рукою молоток, яким можна "обстукати" різьблення на горловині, і плоскогубці, якими можна відкрутити кришку. Ми не рекомендуємо використовувати препарат, куплений не в авторизованій точці, оскільки ніяких захисних пломб флакон не має. Використавши вміст флакона один раз, можна залити в нього що завгодно й продати в другий раз. Результат нашого експерименту із цим препаратом показав, що при t −20°С, паливо із препаратом почало активно гуснути.

Отже, всі препарати показали непогані результати, кожний з них можна застосовувати для запобігання загусання дизельного палива. Тільки робити це необхідно заздалегідь, перш ніж почався процес випадання кристалів. Якщо ж випадання кристалів парафіну відбулося, то, нажаль, допоможе лише одне — підвищення температури. І щоб не бігати навколо автомобіля з паяльною лампою або смолоскипом, потрібно заздалегідь бути готовим до вирішення цієї проблеми. Про те, як вплине застосування антигельних присадок на подорожчання собівартості перевезень, ми розповімо в подальших публікаціях.

Порівняльна таблиця антигелів, що брали участь у тесті

Марка

Характеристика

t початку загусання палива

Упаковка

Співвідношення ціна / якість

Підсумкова оцінка

1. Redex

комплексн. дії

−15°С

відмінно

відмінно

+ + + +

2. Ravenol

антигель

−18°С

задов.

добре

+ + + +

3. VIC

комплексн. дії

−12°С

добре

задов.

+ + +

4. Mannol

комплексн. дії

−20°С

добре

відмінно

+ + + +

5. Liqui Moly

антигель

−26°С

добре

відмінно

+ + + + +

6. Kleen-flo

невідомо

−18°С

неудовлетв.

задов.

+ + +

7. Hl-Gear

комплексн. дії

−20°С

задов.

добре

+ + + +

При проведенні випробувань жодна тварина не постраждала. Автор виражає вдячність... морозильній камері NORD за допомогу при проведенні тесту.

Автопрофі № 2 , 2004

Версія для друку