REDEX logo  
На першу сторінку укр  рус
Автохімія Redex - Присадки для промивання системи змащення

Автохімія Redex - Присадки для промивання системи змащення


Версія для друку
Вибір промивної присадки для оливи залежить від ситуації. Для очищення системи змащення автомобіля «не першої свіжості» фахівці рекомендують використовувати присадку тривалої дії, а не присадку-«п'ятихвилинку». Для таких автомобілів призначена присадка Redex Engine Flush, що заливається за 300 км до передбачуваної заміни оливи. У результаті застосування присадки відзначено зниження витрати моторної оливи.

Сучасні двигуни досить надійні й довговічні, щоб при належному догляді "пробігати" до 500 тис. км. Однак у процесі роботи в системі змащення неминуче з'являються відкладення, які необхідно вчасно видаляти.

Відкладення на стінках системи змащення "відгукнуться" згодом зниженням ресурсу мотора внаслідок зменшення пропускної здатності жиклерів масляної системи, "залеглими" кільцями, і багатьма іншими "принадами", які витікають з цього. Якими препаратами краще видаляти відкладення? Існує величезна кількість засобів для промивання системи змащення двигуна. Серед них і так звані "п'ятихвилинки", які додаються в мастило безпосередньо перед його заміною, і більш м'які очисники, які додаються за пару сотень кілометрів до його заміни. Свої достоїнства й недоліки є в препаратів кожної із цих груп, але провести дослідження на цю тему нас підштовхнув лист читача, який, купивши автомобіль, вирішив скористатися промивним засобом для системи змащення двигуна й, як виявилося згодом, на своє ж лихо.

Невірний вибір

Автолюбитель виявився грамотним: він знав, що систему змащення необхідно було б почистити, але був занадто нетерплячий, а тому миючу присадку обрав "п'ятихвилинку". У результаті, після "очищення" системи змащення в гарному, але літньому двигуні БМВ 318 (1988 року випуску) відбулися гнітючі зміни — впав тиск у системі подачі мастила: на холостому ході з 1,8 кгс/см2 до 0,6 кгс/см2 , а при збільшенні оборотів двигуна до 3 тисяч — з 3,8 кгс/см2 до 2,0 кгс/см2 .

Наступне розбирання мотора показало сильне абразивне зношування вкладишів колінчатого вала — як шатунних, так і корінних. Річ у тім, що власник автомобіля наївно думав, що на самих каналах системи змащення, відкладення не утворяться. Але він помилявся — саме там вони й "прописалися". І відмившись "п'ятихвилинкою", "пластівці" потрапили в тертьові пари, викликавши при цьому абразивне зношування. Для очищення системи змащення авто не першої свіжості, фахівці рекомендують використовувати промивання тривалого терміну дії.

М'яка дія

Один з таких препаратів (промивання масляної системи Redex Engіne Flush, що заливається за 300 км до передбачуваної зміни мастила) ми вирішили випробувати на аналогічному автомобілі. Він також був нещодавно придбаним, а його хазяїн абсолютно не мав гадки про те, як доглядав за авто попередній власник. За 300 км до передбачуваної зміни мастила у двигун було залито промивку, після чого автомобіль експлуатувався у своєму звичайному режимі. І от прийшла пора довгоочікуваної заміни мастила. Виявилося, що воно сильно почорніло — за якихось 300 км пробігу мастило зовні "постаріло" більше, ніж за весь строк його експлуатації. Цікаво, що двигун став працювати відчутно тихіше. Правда, у нас не найшлося приладу, щоб підтвердити це враження документально.

Промивка спрацювала дуже м'яко й плавно — при розмиванні шлакових відкладень, відбулося поступове відділення мікрочастинок, а не миттєве відшарування всього відкладення, як при промиванні "п'ятихвилинкою". Ми вирішили виміряти величину твердих часток, що перебувають у мастилі. Для цього став в нагоді мікроскоп і камера Горяєва. Величина часток склала 0,0001 мм. Звісно, така величина твердих тіл не виходить за межі товщини мастильної плівки, створюваної між тертьовими частинами двигуна. І в результаті, такі частки не зможуть завдати відчутної шкоди мотору.

Звільнення

Як стверджує виробник Redex Engіne Flush, промивання дозволяє "визволити" залеглі мастилозйомні кільця. Для випробувань був обраний БМВ 520 з високою витратою мастила на угар — до 1,5 літра на 1000 кілометрів. Діагностика показала, що мастилозйомні кільця "лежать". Зазвичай, у таких випадках доводиться розбирати двигун, і тільки таким способом усувати проблему. Ми ж вирішили спробувати усунути неполадку за допомогою вищевказаного препарату. При цьому на свій страх і ризик подвоїли час впливу Redex Engіne Flush, оскільки прикладена до препарату інструкція можливість такої процедури ні яким чином не коментувала.

Необхідно сказати, наші старання не пропали даремно — після пробігу першої сотні кілометрів автомобіль помітно зменшив свої масляні апетити. А після пробігу ще на півтисячі кілометрів, угар мастила взагалі припинився. Спостереження за автомобілем тривало й після планової заміни мастила й фільтра, але підвищеної витрати моторного мастила більше відзначено не було.

Автомир , 2003

Версія для друку